ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Дану публікацію підготували для Вас команда cайту HelpInformatik.COM
Автор: Зелена Яна Германівна
Дата створення: 04.03.2018
Автор: Зелена Яна Германівна
Дата створення: 04.03.2018
Прийоми вербального оцінювання
учнів початкових класів на уроках інформатики
Сайт "НА УРОК"
Дата створення публікації: 11.04.2018р.
Сайт "НА УРОК"
Дата створення публікації: 11.04.2018р.
Рівень
|
Фігура
|
Пояснен-
ня |
Почат-ковий
(відтворення почутого, прочита-
ного, побаченого) | Доклади більше старань!
У тебе все вийде, тільки зверни увагу на...!
| |
Середній
(розуміння сприйня-
того) |
З успіхом тебе!
Дуже добре!
| |
Достат-
ній
(застосування знань у практичній діяльності)
|
Ти вже багато вмієш, молодець!
Чудово!
| |
Високий
(вияв творчих здібностей)
|
Ми гордимося твоїми досягненнями!
Блискуча відповідь! Пречудово!
|
Інформаційно-методичний центр управління освіти і науки Сумської міської ради
СРІБНІ РОДЗИНКИ 2016
СРІБНІ РОДЗИНКИ 2016
випуск 5
Назва прийому: гра «Впізнай мене»
Найкращий учитель той, хто обміркував,
організував, передбачив так, що його роль на уроці непомітна, а учні творчо
працюють, опановуючи свій матеріал. Моя мета, як вчителя інформатики – передати
своє захоплення предметом дітям, щоб вони полюбили інформатику так як я.
Мудрість мешканців пустелі говорить: «Можна
привести верблюда на водопій, але не можна змусити його напитися». Це прислів’я
відбиває основний принцип навчання – можна створити всі необхідні умови для
навчання, але саме пізнання відбудеться тільки тоді, коли учень захоче пізнати.
Як зробити так, щоб учень почував себе потрібним на кожному етапі уроку, був
повноцінним членом єдиної команди класу?
Інша мудрість учить: «Скажи мені – я забуду.
Покажи мені – я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся.» За таким
принципом в основу навчання покладено власну активну діяльність. І тому, одним
із шляхів підвищення результативності у вивченні інформатики є впровадження
активних форм роботи на різних етапах уроку.
Робота в
невеликих групах. Найбільш ефективний
процес навчання забезпечується продуманою системою взаємовідносин. Відомо, що до факторів, які сприятливо
впливають на пошуковий
процес, належить спільна діяльність людей.
Робота в
невеликих групах дає учням змогу набути навичок, необхідних для спілкування та співпраці. Вона стимулює роботу командою. Ідеї, що продукуються в групі, допомагають учасникам бути корисним один одному. Висловлення думок допомагає їм відчути власні можливості та зміцнити їх.
Керуючись
вище сказаним, до вашої уваги презентую прийом: гра «Впізнай мене», метою якого є: зацікавити учнів інформатикою, встановлюючи
зв’язки між інформатикою та іншими сферами життя; поглибити і розширити знання
учнів з інформатики; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність,
допитливість, логічне мислення; виховувати активність і колективізм.
Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань,
закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання, яке використовується: 2 таблички з
написом «Відповідь готова», відгадки-ілюстрації.
Скільки хвилин уроку відводиться на
застосування прийому: 8-10 хвилин.
Зміст нетрадиційного (традиційного)
прийому: Це
універсальна гра, яка дуже подобається
дітям і залучає до активної участі на уроці. Клас умовно ділиться на дві команди.
Заздалегідь
підготовлений учень-ведучий загадує щось (пристрій обробітку інформації, число, яке переведене з 2-вої системи числення
в 10-кову, комп’ютерну програму, історичну подію, об’єкт Робочого столу комп’ютера і т.п.)
та описує окремі елементи, називаючи основні ознаки, дії, властивості, а учні
повинні впізнати про що йде мова. Проілюстровані відгадки прикріплені до дошки
лицевою стороною.
Команди намагаються знайти відповідь, ставлячи питання. На ці питання ведучий відповідає словами
«так», «ні», «так і ні». Питання треба
ставити так, щоб звужувати коло пошуку.
Універсальність цього методичного
прийому полягає в тому, що його можна використовувати і для організації
відпочинку і для створення інтригуючої
ситуації. Перевагами прийому є те, що він
навчає систематизувати відому інформацію, зв'язувати воєдино окремі факти в
загальну картину, навчає уважно слухати й
аналізувати питання. Переможний бал отримує та команда, яка за найкоротший час віднайде
відповідь. Головне в цьому прийомі — навчити виробляти стратегію пошуку, а не «закидати» ведучого незліченною кількістю питань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий